Kaisa Poutiainen

Olen Kuopion Yliopistollisen Sairaalan naistentautien leikkaushoidonsuunnittelija, vastuualueenani on  syöpäleikkaukset. Kätilöksi valmistumisen jälkeen työskentelin useita vuosia synnytyssalissa. Lisäksi olen työskennellyt naistentautien poliklinikalla mm lapsettomuushoitajana . Vuoden anestesiahoitajana työskentelyn jälkeen olen toiminut leikkaushoidonsuunnittelijana vuodesta 2015 alkaen.

Kätilökoulutuksen lisäksi olen valmistunut seksuaalineuvojaksi ja käynyt lyhyen kätilöille suunnatun perioperatiivisen koulutuksen

Eeva Rouhe

Jenni Janakka

Itsensä vähättely ei pue ketään. Röyhkeyskoulussa opitaan tunnistamaan osaaminen ja pätevyys itsessä, ja sanallistamaan se. Miten paljon kulttuurissamme toistettavat tarinat vaikuttavat siihen, miten me itsemme ja oman tekemisemme? Miten stereotypiat, roolit ja mallit vaikuttavat meihin jokaiseen? Ja miten me voimme oppia olemaan hyvällä tavalla ylpeitä omasta osaamisestamme? Jenni Janakka on kirjoittaja ja puhetaiteilija. Hänen kirjoittamansa kirja Röyhkeyskoulu (Tuuma kustannus 2019) julkaistiin tämän vuoden tammikuussa. Janakka ohjaa ja käsikirjoittaa Nelosen huippusuosittua Hyvät ja huonot uutiset -viihdeohjelmaa, minkä lisäksi Janakka toimii vierailevana kolumnistina ja pitää omaa blogiaan.

 

Eveliina Salonen

Eveliina on saanut paljon myönteistä palautetta asiakaskeskeisestä ja ihmisläheisestä valmentavasta otteestaan. Hän on luonteva esiintyjä ja sanoittaa teoreettiset rakennelmat helposti ymmärrettävään muotoon. Eveliinasta pidetään erityisesti hänen kannustavan ja ratkaisukeskeisen toimintatapansa ja ihmisen kokonaisvaltaisen kohtaamisen vuoksi.

Eveliinalla on yli 20 vuoden kokemus erilaisissa johtamis- ja asiantuntijatehtävissä niin yksityissektorilla kuin julkisen ja kolmannenkin sektorin palveluksessa. Ruohonjuuritason työskentely Afrikassa on tuonut oman mausteensa hänen osaamiseensa ja kohtaamisen taitoihinsa. Eveliina toimii asiantuntijana myös kansainvälisissä EU-hankkeissa.

Eveliinan keskeisiä kiinnostuksen kohteita ovat ihmismieli ja sen mahdollisuudet yhdistettynä organisaation tavoitteiden toteuttamiseen. Ajattelun kehittäminen, uusiutuminen, intuitio, tunteet tietoisuuden ja itseohjautuvuuden lähteenä, eettisyys sekä henkinen hyvinvointi ovat osa Eveliina lähestymistapoja.

Oikeustieteen ja teologian maisteritutkintojen lisäksi Eveliina on opiskellut johtamista ja työ- ja organisaatiopsykologiaa sekä suorittanut johtamisen erikoisammattitutkinnon (JET). Eveliina on myös ICF:n sertifioima Executive Coach (ACC).

Anna-Liisa Lämsä

Anna-Liisan luentojen ja koulutusten aiheina on mm. keinoja nuorten syrjäytymisen ehkäisyyn sekä toivon pedagogiikka haastavan lapsen ja nuoren kohtaamisessa. Anna-Liisa on kokenut ja karismaattinen luennoitsija, jonka luennoista osallistujat kokevat saaneensa työkaluja arjen haasteisiin opetusalalla.

Erityisosaamisalueena Anna-Liisalla on verkosto-osaaminen pitäen sisällään monialaisen yhteistyön ja yhteistyön perheiden kanssa.

 

Maria Setälä

Maisa on työsuhdejuridiikkaan erikoistunut HR- ja palkitsemisen ammattilainen. Hän on saanut osallistujilta kiitosta siitä, että esittää kompleksiset juridiset asiat helposti lähestyttävästi ja ymmärrettävästi.

Maria ”Maisa” Setälä on aidon yhteistoiminnan puolestapuhuja: osallistaminen ja lokaalien erityispiirteiden huomioonottaminen on kriittistä, kun rakennetaan tulevaisuuden kannalta tarkoituksenmukaisia prosesseja ja toimintamalleja yhdessä.

Maisa on parhaimmillaan valmentaessaan. Kiitosta osallistujilta on saanut erityisesti hänen tyylinsä esittää kompleksiset juridiset asiat helposti lähestyttävinä ja ymmärrettävinä. Maanläheisen luennointitapansa myötä Maisa onkin saanut paljon positiivisia kommentteja osallistujilta. Juridiikan lisäksi Maisa onnistuu myös näkemään asiat yksilön kannalta, ja ratkaisua lähdetään rakentamaan organisaation tavoitteiden kannalta kestävällä, oikeudenmukaisella tavalla.

 

Minna Haapsaari

FM Minna Haapsaari on toiminut menestyksekkäästi yksityisenä vuorovaikutuskouluttajana vuodesta 2003.

Haapsaari on kouluttanut paljon sote-toimialan erilaisia kohderyhmiä lääkäreistä apteekin henkilökuntaan. Kouluttajan vahvuusalueita ovat ♦

Haapsaarella on myös monipuolista kokemusta erilaisista viestintätehtävistä mm. yliopiston opettajana, mainostoimiston viestinnän johtajana ja markkinointiviestintätoimiston viestintäkonsulttina. Haapsaari on opettanut viestintää kymmenen vuoden ajan mm. Jyväskylän yliopiston kielikeskuksessa, Kuopion Snellman-Kesäyliopistossa ja Itä-Suomen yliopistossa. Haapsaari toimii nykyään myös IT-talon palvelumuotoilijana (Head of Service Design).

Haapsaari valmistui Jyväskylän yliopistosta viestintätieteiden laitokselta vuonna 2002, pääaineena puheviestintä (nykyinen viestintä), joka tutkii ihmisten välistä vuorovaikutusta. Jyväskylän yliopisto palkitsi Haapsaaren (os. Koljonen) vuonna 2010 puheviestinnän ansioituneena alumnina esimerkillisestä viestintäurastaan.

Vesa Anttila

Vesa Anttila on itsemääräämisen juridisiin ja eettisiin kysymyksiin erikoistunut lakimies. Juristin työn ohella Vesa pohtii eettis-juridisia kysymyksiä Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan opiskelijana.

Muistisairaan edunvalvonta, hoitotahto ja oman tahdon huomiointi ovat Vesan erikoisalaa. ​Vesa on toiminut juristin tehtävien lisäksi opettajan ja kouluttajan tehtävissä useissa oppilaitoksissa, Amia Akatemian lisäksi mm. Turun Ammattikorkeakoulussa ja Careeriassa.

Maj-Lis Kartano

Maj-Lis Kartanolla on pitkä kokemus ensin käytännön hoito- ja esimiestyöstä terveydenhuollossa. Sen jälkeen kouluttajana,  kehittämishankkeiden toteuttajana, työnohjaajana ja ryhmäpsykoanalyytikkona.

Hän on työssään joutunut kohtaamaan, käsittelemään kuolemaa ja siihen liittyviä suruprosesseja sekä eettisiä kysymyksiä. Kehittämishankkeissa tukemaan  muistisairaiden henkilöiden  omaisten luopumis- ja suruprosessien töystämistä. Työnohjaajan roolissaan tukemaan ja kannattelemaan terveydenhuollon ammattihenkilöstöä, esim. saattohoitokodeissa. Ryhmäpsykoanalyytikon roolissaan hän on hoitanut potilaiden suruprosesseja esim.  Tsunamista selviytyneet lähiomaisensa menettäneet henkilöt.

Hän pitää tärkeänä osallistujien ajatteluprosessien, sisäisen ja ulkoisen reflektoinnin käynnistämisen. Tavoitteena on ammatissaan kehittyvä työntekijä. Eli kysymys on koulutuksen vaikuttavuudesta.