Piritta Hiltunen on käytännönläheinen toiminnan uudistaja. Hänen suurena intohimonaan on erityisesti muotoiluajattelun hyödyntäminen toiminnan kehittämisessä aina strategian ja liiketoiminnan kehittämisen tasolta arjen tekemiseksi asiakasrajapinnassa.
Piritan erityisosaamiseen kuuluu sote-toimintaprosessien kehittäminen teknologiaa hyödyntäen, ja viime vuodet hän on toiminut monipuolisesti erilaisissa sote-digitalisaatioon liittyvissä kehittämistehtävissä. Hänellä on myös useiden vuosien kokemus sote-toimialalta, mm. sairaanhoitajan tehtävistä eri toimintaympäristöissä. Piritta on toiminut myös AMK- opettajana hoitotyön ja vanhustyön koulutusohjelmissa, joten koulutusten ja valmennusten suunnittelu ja toteuttaminen, työpajojen fasilitointi ja erilaisten menetelmien hyödyntäminen osaamisen kehittämiseksi ovat lähellä Piritan sydäntä.
Piritta hyödyntää työssään ketterästi erilaisia kehittämismenetelmiä ja hänen tekemistään ohjaa vahva asiakaslähtöisyyden periaate. Näistä teemoista hän kiertää mielellään myös pitämässä erilaisia koulutuksia ja puheenvuoroja. Piritta suunnittelee puheenvuorot ja koulutukset aina kohderyhmän tarpeet huomioiden ja käyttää paljon konkreettisia ja käytännönläheisiä esimerkkejä elävöittämässä esityksiä.
Teemat: Palvelumuotoilu, strateginen muotoilu, liiketoimintamuotoilu, digitalisaatio, asiakaslähtöisyys, käyttäjälähtöisyys, ihmislähtöisyys, asiakaskokemuksen johtaminen, käyttäjäkokemus, työntekijäkokemus, hoitotyön laatu, yhteiskehittäminen, kehittämismenetelmät, sotedesign, muutoksen hallinta